Test - Jak dobře máte zorganizovanou práci a čas?

Následující test s 23 otázkami Vám zabere asi 7,5 minuty. :-) S tvrzeními můžete buď souhlasit (ANO), nebo nesouhlasit (NE). Není tam žádné rozmezí. Zvolte tu variantu, která se více podobá Vaší situaci. Na konci testu sečtěte všechny své odpovědi ANO. 

  1. Jste zahlcení každodenními úkoly a nemáte v nich moc pořádek.
  2. Priority si cíleně nestanovujete vůbec nebo jen občas, když už opravdu nevíte, co dříve.
  3. Některé opakující se činnosti děláte stále stejně, ale takto zautomatizovaných by jich mohlo být mnohem více.
  4. Vaši kolegové se vymlouvají, že neví, co přesně se po nich chce.
  5. Nejste spokojeni s výsledky práce některých svých kolegů.
  6. Máte pocit, že Vaši kolegové nepracují na 100 %, měli by být efektivnější, víc se snažit.
  7. Máte zavedené porady, ale málokdy z nich odcházíte s jasně stanovenými úkoly, termíny a přidělenou zodpovědností konkrétní osobě.
  8. Porady vůbec neděláte, protože na ně nemáte čas.
  9. Málokdy máte možnost soustředěně a delší dobu pracovat na složitějších úkolech, které můžete udělat jen Vy.
  10. Stává se, že jedno oddělení (kolega) neví přesně, na čem pracuje druhé oddělení (kolega).
  11. Opakovaně se setkáváte s tvrzením "Já myslel, že to má udělat XY." ve chvíli, kdy na úkolu nepracuje nikdo.
  12. Mnoho úkolů si raději uděláte sami, protože než je někomu vysvětlíte, budete je mít hotové.
  13. Opakovaně někomu něco vysvětlujete, ale stejně nemáte jistotu, že úkol bude splněný podle Vašich představ.
  14. Úkoly a povinnosti kolegy, který z firmy odejde, se rozdělí mezi ostatní bez velkého přemýšlení, kdo by na to mohl být nejlepší a kdo má ještě volnou kapacitu.
  15. Máte ve zvyku resty dohánět po večerech nebo o víkendech.
  16. Na schůzky přicházíte často se zpožděním.
  17. Nemáte čas kontrolovat kvalitu odvedené práce, na nedostatky narazíte většinou náhodou.
  18. Vaši kolegové za Vámi chodí i s banálními problémy, které by s nimi mohl vyřešit někdo jiný.
  19. V mailové schránce máte desítky neotevřených mailů a nejste si jisti, jestli Vám pak něco důležitého neuteklo.
  20. Na e-maily odpovídáte většinou s několikadenním zpožděním.
  21. Většinu rozhodnutí děláte v rychlosti bez hlubší analýzy situace.
  22. Nemáte čas dávat svým kolegům zpětnou vazbu, i když víte, že je to potřeba.
  23. Vaši kolegové potřebují stále nějakou vnější motivaci (finanční odměny, team buildingy, atd.), aby pracovali lépe.

Sečtěte všechny své odpovědi ANO.

Vyhodnocení:
14 - 23x jste odpověděli ANO

Nejste udření? Nebo vyhořelí? Na bedrech Vám toho leží víc než dost. A zbytečně. Máte velký prostor pro spoustu pozitivních změn, které pomohou zorganizovat čas a úkoly Vám i Vašim kolegům. Věřte tomu, že se Vám neuvěřitelně uleví a kolegové to nakonec ocení také. Je mnoho činností, které lze zcela zautomatizovat, aby Vaše firma běžela jak na drátkách.

6 - 13x jste odpověděli ANO

Jak se říká, jde to, ale dře to. Ještě je co zlepšovat. I když většinou zvládáte, co potřebujete, najdou se výkyvy, kdy jste zahlceni. Pár dalších změn např. směrem k zavedení lepšího systému v řízení úkolů nebo komunikace Vám může hodně pomoci a usnadnit život Vám i Vašim kolegům. Zkuste o tom popřemýšlet.

1 - 5x jste odpověděli ANO

Zdá se, že práci i čas máte dobře zorganizované a hned tak Vás něco nevykolejí. Máte přehled a nad vším dostatečnou kontrolu. Pár úprav sice ještě můžete udělat, bude to ale spíše třešinka na dortu. Pokud i tak máte pocit, že organizace a systémy u Vás není to pravé ořechové, potíže mohou být skryté někde jinde. Nic není neřešitelné. Nezaujatý pohled Vám do toho může pomoci vnést světlo.

Co teď s tím? Máte více možností:

1. Můžete nechat všechno při starém a doufat, že bude líp. 

2. Vyhecovat se a napsat mi (nebo zavolat) a podíváme se, co se s tím dá dělat.:-)

Napište mi, co Vám dělá starosti. Bude mi potěšením Vám odpovědět.