Test - Jak dobře máte zorganizovanou práci a čas?
Následující test s 23 otázkami Vám zabere asi 7,5 minuty. :-) S tvrzeními můžete buď souhlasit (ANO), nebo nesouhlasit (NE). Není tam žádné rozmezí. Zvolte tu variantu, která se více podobá Vaší situaci. Na konci testu sečtěte všechny své odpovědi ANO.
- Jste zahlcení každodenními úkoly a nemáte v nich moc pořádek.
- Priority si cíleně nestanovujete vůbec nebo jen občas, když už opravdu nevíte, co dříve.
- Některé opakující se činnosti děláte stále stejně, ale zautomatizovaných by jich mohlo být mnohem více.
- Vaši kolegové se vymlouvají, že neví, co přesně se po nich chce.
- Nejste spokojeni s výsledky práce některých svých kolegů.
- Máte pocit, že Vaši kolegové nepracují na 100 %, měli by se víc snažit.
- Máte zavedené porady, ale málokdy z nich odcházíte s jasně stanovenými úkoly, termíny a přiděleným řešitelem.
- Porady vůbec neděláte, protože na ně nemáte čas.
- Málokdy máte možnost soustředěně a delší dobu pracovat na složitějších úkolech, které můžete udělat jen Vy.
- Stává se, že jedno oddělení (kolega) neví přesně, na čem pracuje druhé oddělení (kolega).
- Opakovaně se setkáváte s tvrzením "Já myslel, že to má udělat XY." ve chvíli, kdy na úkolu nepracuje nikdo.
- Mnoho úkolů si raději uděláte sami, protože než je někomu vysvětlíte, budete je mít hotové.
- Opakovaně někomu něco vysvětlujete, ale stejně nemáte jistotu, že úkol bude splněný podle Vašich představ.
- Úkoly a povinnosti kolegy, který z firmy odejde, se rozdělí mezi ostatní bez velkého přemýšlení, kdo by na to mohl být nejlepší a kdo má ještě volnou kapacitu.
- Máte ve zvyku resty dohánět po večerech nebo o víkendech.
- Na schůzky přicházíte často se zpožděním.
- Nemáte čas kontrolovat kvalitu odvedené práce, na nedostatky narazíte většinou náhodou.
- Vaši kolegové za Vámi chodí i s banálními problémy, které by s nimi mohl vyřešit někdo jiný.
- V mailové schránce máte desítky neotevřených mailů a nejste si jisti, jestli Vám pak něco důležitého neuteklo.
- Na e-maily odpovídáte většinou s několikadenním zpožděním.
- Většinu rozhodnutí děláte v rychlosti bez hlubší analýzy situace.
- Nemáte čas dávat svým kolegům zpětnou vazbu, i když víte, že je to potřeba.
- Vaši kolegové potřebují stále nějakou vnější motivaci (finanční odměny, team buildingy, atd.), aby pracovali lépe.
Sečtěte všechny své odpovědi ANO.
Vyhodnocení:
14 - 23x jste odpověděli ANO
Nejste udření? Nebo vyhořelí? Na bedrech Vám toho leží víc než dost. A zbytečně. Máte velký prostor pro spoustu pozitivních změn, které pomohou zorganizovat čas a úkoly Vám i Vašim kolegům. Věřte tomu, že se Vám neuvěřitelně uleví a kolegové to nakonec ocení také. Je mnoho činností, které lze zcela zautomatizovat, aby Vaše firma běžela jak na drátkách.
6 - 13x jste odpověděli ANO
Jak se říká, jde to, ale dře to. Ještě je co zlepšovat. I když většinou zvládáte, co potřebujete, najdou se výkyvy, kdy jste zahlceni. Pár dalších změn např. směrem k zavedení lepšího systému v řízení úkolů nebo komunikace Vám může hodně pomoci a usnadnit život Vám i Vašim kolegům. Zkuste o tom popřemýšlet.
1 - 5x jste odpověděli ANO
Zdá se, že práci i čas máte dobře zorganizované a hned tak Vás něco nevykolejí. Máte přehled a nad vším dostatečnou kontrolu. Pár úprav sice ještě můžete udělat, bude to ale spíše třešinka na dortu. Pokud i tak máte pocit, že organizace a systémy u Vás není to pravé ořechové, potíže mohou být skryté někde jinde. Nic není neřešitelné. Nezaujatý pohled Vám do toho může pomoci vnést světlo.
Co teď s tím? Máte více možností:
1. Můžete nechat všechno při starém a doufat, že bude líp.
2. Vyhecovat se a napsat mi (nebo zavolat) a podíváme se, co se s tím dá dělat.:-)
Napište mi, co Vám dělá starosti. Bude mi potěšením Vám odpovědět.