Procesy, které souvisí s financemi jsou ve většině firem obvykle dobře podchycené, protože v nich jde o peníze. Jsou poměrně přesně nastavené a není zde příliš velký prostor pro kreativitu. Mnoho z nich je již alespoň částečně automatizováno. I tak je ale různé firmy řeší různým způsobem v závislosti na stáří firmy, oblasti působení, velikosti,...
Máte za sebou úspěšný rozjezd firmy a v ní partu srdcařů, kteří nabírají na obrátkách spolu s ní. Zároveň nechcete usnout na vavřínech a spoléhat se, že vaše firma bude sama fungovat roky jako perpetuum mobile. Kladete si tedy otázku, jak zajistit její úspěšné fungování i v dalších letech a nedat šanci chaosu. Také přemýšlíte, jak do firmy dostat...
Vedení firmy je multidisciplinární záležitost. Každý majitel, leader chce dělat vše nejlépe, jak umí. V návalu každodenní práce se ale může stát, že zabředne do příliš velkého detailu, ztratí nadhled, začnou mu unikat podstatné věci a ve firmě to začne povážlivě drhnout. Ukážeme vám, na co se při organizaci firmy zaměřit, abyste se vyhnuli...
Porady se konají v každé firmě, ale ve většině z nich jsou neefektivní, lidé je považují za ztrátu času a nemají žádnou přidanou hodnotu. Jak porady organizovat, aby přinášely očekávaný výsledek a lidé na nich trávili jen tolik času, kolik dává smysl?
8 nejčastějších procesních bolístek, 8. díl - Zrádný pocit: firmě se daří, tak není třeba nic měnit
Jak se liší skutečně úspěšné firmy od firem, kterým se "jen" daří? V čem je kouzlo lehkosti bytí inovativních firem, které se soustředí nejen na obchod, ale budují i pevné základy a zázemí firmy v podobě péče o organizaci interní práce? Pojďme se podívat, na čem si mohou firmy i po mnoha letech působení vylámat zuby a jak tomu předcházet,...
Ve 3. díle Kde jsou největší černé díry v procesech jsem se zmínila o chybějících procesech v personalistice a jak dokáží firmu zdržovat a finančně zatížit. Pojďme se podívat na situace, do kterých se organizace obvykle dostávají, a jak je efektivně vyřešit.
8 nejčastějších procesních bolístek, 6. díl - Jak definitivně skoncovat s objevováním kola
Když chybí ve firmě procesy, činnosti, které lze provádět rutinně bez velkého přemýšlení, se stávají velkou zátěží v podobě stále nových úkolů či projektů. Zabírají zbytečně mnoho času, berou si nepřiměřeně mnoho energie a mozkové kapacity lidí, kteří na nich pracují. Zatěžují plynulý chod firmy tím, že je jim věnována příliš velká pozornost,...
V případě, že chybí informace uvnitř firmy, je to nepříjemné, ale když chybí i v komunikaci se zákazníkem, ztrácí firma na důvěryhodnosti a spolehlivosti. Takové prohřešky se mohou v dlouhodobém horizontu neblaze podepsat i na finančních výsledcích.
8 nejčastějších procesních bolístek, 4. díl - Proč nefunguje, když všichni děláme všechno
I když to vypadá naprosto samozřejmě, realita je taková, že chaos v zodpovědnostech vládne ve všech typech a velikostech organizací. Nejčastějším důvodem, proč kompetence nejsou rozdělené, je časová tíseň, tlak na výkon a nepořádek v prioritách.
"Nejsme roboti. Lidé potřebují vědět, že o ně máte zájem, že jsou pro vás důležití." O budování výkonného týmu na home office s Reginou Kubcovou.